Sok okoskodás, gyűjtögetés, tervezgetés, iszonyatosan sok szerelés után ma volt az első próbaút.
Lelövöm a poént előre: az autó átkozottul jó. Vannak kis hibák, kis dolgok, (pici olajfolyás, rezonancia (kézifékbowden), kis fordulaton torpanás) amiket meg kell csinálni, de az autó nagyon meggyőző. Nem lehet az 1915-ös 69-es löketű motorokhoz hasonlítani, egyszerűen nyomatékosabb és nagyon széles tartományban használható. A két 40 PDSIT karbi csendes, nincs nagy szívászaj, csak ami kell. A 0.82-es negyedik fokozat kicsit szól, mert nem 53 fogú, hanem nagyobb modulú 23 fogas a pár, ez hangosabb, de nem bántó. 120-at szépen, kis fordulattal megy, elnyomtam neki 140-ig, egy szemvillantás alatt ott volt, nagyon erős. Kettesben aszfalton keresztbe rakja magát gázra, harmadikban meg 60-ról 110-ig olyat tol, hogy az előzés csak egy gyors ide-oda kormánymozdulat. GPS-szel mérve 3000-nél 106-ot megy. Óra ilyenkor már 110 felett mutat egy kicsivel.
Mivel még járatós, igy nem pörgettem, 3. fokozatban a 110 volt maximális fordulat, ez olyan 4700 volt, de nagyon forogna a gép. Ez valójában meglepő, mert ez egy kis szelepes (32/35) hengerfejű, 276-os tengelyű motor. Nyomatékra van hangolva, de soha nem volt még így forgó motorom. Az ex-1915-ösöm 110-es (286-os) engle tengellyel és 40 DCNF karbikkal a közelében sincs. És még valójában finomhangolás hátra van. Mondjuk a szimpla szeleprugók miatt 5000 fölé nem nagyon szabad nyomnom, de nem is akarom.
A kipufogó is jól sikerült. Nem hangos, de azért van hangja és szép mély tónusú. Köszönöm a PROEX-nek (http://www.proex.hu/), köszi Totó, profi munkát végeztél. Amikor terhelem 3ban 60-ról szépen jön a boxerhang, amikor meg már van fordulat, 3500 felett, akkor nagyon komoly hangja van. 2100 ccm az azért nem fűnyíró.
Az 1200-es motorhoz keményre tekert KONI-k 140-nél már nem is olyan kemények... ;-) ...és a fék is gyengus, de ezzel most nem törődtem, nem fogok száguldozni, de a mexikói Gonzales megy, ha kell.
Azt már látom, hogy lesz ezzel a kocsival meglepetés okozás az utcán. A bogarakat mindenki lenézni, még a gyorsítósávban elmegy jobbról, előzéskor beállnak elé, stb. már most is meglepődtek, amikor az M5-ön folyamatos 130-cal mentem. És nem tudták, hogy járatom. ;-) Innen még nagyon komolyat lép, a 100 lovas Opel Astra-m elég vérszegény mellette.
Ezzel az olajjal már nem megyek többet, csere, szűrőcsere és azzal már megyek 500 km-t.
Nagyon várom!!!!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése