2010. október 26., kedd

Szívócső illesztése











Ma a szívócsöveket illesztettem a hengerfej szívócsatornájához. A képek többet mondanak minden szónál, azonban annyit el kell mondani, hogy a feladat nem egyszerű, hiszen nem csak a bemenet 1-2 cm-ét kell megfelelően kinyitni a gyári 32 mm-es méretről egy ovális formára, hanem mélyebben egészen addig el kell menni, ahol a szívócső már eléri az a megkívánt kb. 35-37 mm-es átmérőt. Nem szabad, hogy a szívócsőben valahol szűkület legyen, mert az "bottle-neck"-ként korlátozza az áramlást, így rontja a töltéscserét. Minden trükk erre céloz: a töltéscsere javítására, a jobb töltöttségi fokra (itt nem lehet felcsavarni a turbónyomást, sajnos).
Festékkel jelöltem össze a passzoló csövet a hengerfejjel és száradás után marni kezdtem.
Kézi szerszámokkal és csiszolóvászonnal dolgoztam, a felület nagyon szép lett, egy-két mélyebb marónyom maradt benne, de ez nem érdekes.
Elkezdtem bohóckodni egy Mitutoyo furat intóval, hogy kiméregessem a szűkebb helyeket, de rájöttem, hogy nem kell a szart cukrozni, levágtam egy darab benzincsövet és egy telefon forgóval szépen forgatva ledugtam a szívócsatornán, pontosan megmutatta, hogy még hol van szűkület, honnan kell kimarni egy keveset. Azt hiszem a végére valóban egyenletesen szép lett a szívócső.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése