Mit sem ér a nyomatékos, hosszú löketű motor, ha nincs hozzá egy hosszúváltó, amivel ki lehet használni, hogy közel 200 Nm-es nyomatékunk van relatíve kis fordulaton és a 100+ lóerővel (remélhetőleg!) utazhatunk alacsony fordulaton autópálya tempót.
A normál értelemben vett hosszúváltók (3.88-as difi és 0.93-as negyedik) egy 1.6-oshoz remek, de egy 2110-eshez az is rövid, tehát építeni kell valamit. A normál váltó 0.89-es negyedike adja magát a hosszú váltóba, de én még ennél is hosszabbat akartam. Ha azonban a busz 0.82-es negyedikét teszem a 3.88-as hosszúváltóba, akkor a negyedik fokozat olyan lesz, hogy városban még a 2110-es sem fogja normálisan vinni, a 3. fokozat után pedig nagy lesz a lépcső.
Adja magát a dolog, hogy a busz 0.82-es negyedikét tegyük egy 4.125-ös, középhosszúnak becézett váltóba. Ezt csinálom most, egy DC-s váltót csinálok a 0.89-es helyett 0.82-esre és szerelem át olajos féltengelyesre, hogy az eredeti ház megmaradjon, ne kelljen a kúpkerék tengelyt tengelyirányban hézagolni, mert az kegyetlen meló, azonban a tányérkereket kell tengelyirányban, hogy a kívánt 0.12-0.25-ös foghézag meglegyen.
Nem részletezem, a difit kb. 40-szer vettem ki, már nagyon gyorsan megy és nagyjából azt is tudom, hogy 0.25 mm tengelyirányú eltolás a foghézagot 0.5-ről nagyjából nullára veszi le. Ezzel az a baj, hogy volt 2 db 0.25-ös hézagolóm, és volt 3.16-os távtartóm, 3.24-es, 3.34-es, meg még pár franc tudja milyen. Elkezdtem permutálgatni az összeset összessel és egyszer csak meglett a kb jó foghézag. csak közben este lett és befejeztem, úgyhogy van egy félig összerakott váltóm, kihézagolt difivel.
Ha minden jól megy 3000-es fordulaton 195/65-ös gumival 106-ot utazok majd, ami majdnem az, mint a hosszúváltó normál 0.89-es negyedikkel (105), de jobban gyorsul majd. (negyedmérföld!!!). A 0.82-es negyedikkel a hosszúváltó 113-at menne, az már erős...leginkább a nagy lépcső miatt a harmadik, negydik között.
Két megjegyzés, a képen látható Loctite tömítés eltávolító spray nagyon jó! Egyik képen látszik, hogy be van fújva a tömítendő felület. A szilikongumit is nagyon jól leszedi és zsírmentes felületet ad. A mellette lévő tömítés piozícionáló stift pedig a felhelyezett papír tömítést tartja a helyén.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése