2011. szeptember 25., vasárnap

Az élet nem áll meg...





...sőt, kiszületik, ahogy kislányom tette 2011 szeptember 18-án 5:44 perckor.

A TC gyorsulás óta megnyugodtam, már nem riadok fel álmomban, hogy Karotta Hacsirokuja 7000-ig forogva visít mellettem nekem meg ég a töltéslámpám és nem merem nyomni...

Viszomt egyre jobban éreztem, pláne a tatabányai találkozó után, hogy akarburátor beállításaim még beta fázisban vannak. Középtartományban az autó erőtlen (ahhoz képest, hogy alapról mennyire megindul) és hangja csattogós, kellemetlen. Nyilvánvaló, hogy karburálni kell, mert középtartományban, a tranziens (átmeneti) rész beteg, érzésem szerint elssoványodik a keverék, ez magyarázat a 8 liter alatti fogyasztásomra is 90-100 km/h-nál is.

Viszont ez már nem olyan karburálási feladat, amelyet fülre vagy seggre (érzésre) meg lehet oldani, mert az autó gyors és erős, nem is nagyon van összehasonlítási alapom. A dolog tehát beért az egyirányú utcába: AFR műszer kell.

Az AFR műszer (air fuel ratio) a benzin-levegő keverék arányát mutatja meg, ebből látjuk, hogy a sztöchiometrikustól (14.7:1) merre felé vagyunk. Teljes gázas gyorsításhoz kell 12.7:1, állandó fojtószelepes utazáshoz meg 16-18 :1 arány, ennek mérésére kell egy széles sávú lambda szonda elektronika, amely a szonda jelét dolgozza fel.

A műszert kölcsönbe kaptam a Totalcar újságírójától Stumpf Banditól (köszönet érte!!!) én meg elkezdtem a kipufogóba beleilleszteni a gyűrűket, amelybe a szenzort be lehet csavarni. Rövidesen behegesztjük és mérünk. A jól beállított autó erősebb és kevesebbet is fogyaszthat. Stayed tuned! ;-)

1 megjegyzés:

  1. Tán ilyen kéne az Escort-hoz is elég erőtlennek érzem még akkor is ha 1.3mas. Gyárilag ha jól mlékszem 52 ló, de érződik 30nak. nem azért megy ha kell folyamatosan 110zel is, de ezt csak lejtőn vagy egyenesen 1személlyel. És ez sztem beállításhiány.

    VálaszTörlés