2010. június 30., szerda

Megjött pár lóerő...

Néha a hibák annyira a szemünk előtt vannak, hogy nem látjuk őket. Így történt az esetemben is, ugyanis amikor megvettem a keresztrudas Oettinger gázrudazatot nem vetem észre, hogy egy kis darabja hiányzik, mégpedig az, ami a bal oldali karbi rudazatát kicsit kihozza, hogy a két nyomórúd azonos szögben, függőlegesen nyomja a karbi pillangószelep tengelyét. Ennek hiányában gázadáskor a két karbi szinkronja szétcsúszott, valamint a bal oldali kb 15 fokkal lemaradt és nem nyitott ki jobban. DE a jobb oldali sem egészen, ennek két oka van, az egyik a bénaságom, a másik pedig az, hogy a mexikói műanyag gázpedál nem húz a gázbowdenen akkorát, mint a lemez német pedál. A görgő futtató íven ez tisztán látszik.
Kicseréltem a pedált, tettem vízszintes rudazat kiegészítőt, gyártottam két függőleges gázrúd pálcát, 14-szer leellenőriztem a teljes pillangószelep nyitást (gyorsítópumpa benyomott 2 liter benzint) és indultam próbakörre.
Mit mondjak, megjöttek a lovak, nem akarok saccolni, hogy most mennyi van, de az autó sokkal jobban húz, gyorsabb (pillanatok alatt a 160-as óra OIL lámpájára mutatott a mutató) és az új pedálnak köszönhetően finoman lehet adagolni a gázt is alapjáratról.
És persze a motor vidámabban pörög 5000-ig, a harmadilkat elég 120-125-nél elváltani, addig dinamikusan húz...
Ennyit tesz egy rossz rudazat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése