2010. július 5., hétfő

Az első hiba...szerencsére még itthon.











Vasárnap 31 fokos meleg volt, autóztam egy kicsit. Direkt töbször elforgattam 5000 fölé, egyszer beleforgattam a 170-be, előzgettem, figyeltem mit csinál a motor terhelésre, mennyire megy fel az olajhőfok (max 90 fok) és hogyan viselkedik. Mentem közel 100 km-t, nagyon élveztem. Emelkedőkön, nyomatékból, nagyon jól megy az autó, öröm vele előzni, és szépen, csendesen megy.
Hanem hazafelé úgy éreztem, hogy mintha kicsit gyengébb lenne, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, olajnyomás oké, olajhőfok oké, nincs zaj, menjünk. Szépen 2600-as fordulaton utaztam, amikor egy kereszteződéshez értem....és.... három hengerezik, de nem kopog. Karbi? Gyújtókábel? Gyertya? Benéztem a motortérbe, minden oké, hazajöttem, kb 10 km-re voltam. Nem aggódtam, valami kis hülyeség lehet, este már nem szarakodtam a forró motorra, ma reggel lepattintva a szelepfedelet azonnal láttam, hogy kettétört egy szeleprugó.
Én vezérlés-fób vagyok, nem szeretem az áttételes himbasort, nem szeretem a hirtelen emelő tengelyeket, nem is szoktam használni, itt sincs, semmi nem indokolja a rugótörést. Egy biztos, a motort nem veszem ki, megoldom így.
A szelep betámasztásnak vannak módszerei, hívtam Schlosser Zolit, ő is megerősített, hogy meg lehet csinálni így is. Persze ott futnak az olajcsövek, a legrosszabbul hozzáférhető szelep. Egy bontott hengerfejen tréningeztem az asztalon, gyártottam egy villás lenyomó szerszámot, azonban más ötlet jutott az eszembe: vékony acélos kötöződróttal összekötöttem a rugót, feltettema helyére és az előre zsírzott ékeket szépen helyre tettem, majd elvágtam a kötöződrótot, szeleprugó bepattant, utána kis feszegetéssel a drót darabokat kihúztam a szelep alól. A szárat egy gyorskötözővel rögzítettem (szinte nem volt rá szükség), az rajta maradt a szelepszáron.
Egyébként a szelephézagok nagyon pontosak mindenhol, szépen 0.13 mm, ahogy állítottam.


Kíváncsi lennék majd az arcára annak, akihez egyszer odakerül ez a hengerfej és nézi, hogy mi a francnak van a szelepszáron egy kis gyorskötöző.... ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése