2010. március 22., hétfő

Új páciens érkezik, az Oettinger megint pihen.


Jött egy új motor a garázsba, elfoglalja az asztalt és előbb-utóbb az alkatrészei népesítik be a garázsasztal környékét, a speedy Gonzales Oettinger egyelőre kicsit megpihen, de relatíve sokat haladtam vele.


A gyári hidat fékdobostól kompletten kivettem alóla, és szépen beillesztettem a pontosan 6 cm-rel keskenyített, immáron szépen előkészített első hidat. Az összes csavar lesavazva, galvanizálva, az összekötők lefestve, megjáratva, bezsírozva, ültetett tárcsafékes tengelycsonk előkészítve, tárcsafékek, nyergek megtisztítva...és kezdődhetett a munka.

Ahol esetleg rozsdapöttyöt találtam, azt bejavítottam először passzivátorral, majd ha kellett színnel. Akármilyen fura, ebből az autóból én vettem ki először a tankot, előtte soha nem volt kivéva, a csavarokon a gyári festéspötty rajta volt, valamint a benzincső és a gyári benzinszűrő (vw jeles, nem Knecht vagy MAN) pedig gyári roppantóbilincsekkel volt még szerelve. Sajnálom az ilyet levégni, de ennyi év után új cső és új szűrő kell.
Betettem az új hidat, de probléma lett a kormányrudakkal, nem lehetett úgy összecsavarni, hogy megfelelő összetartást lehessen állítani, akkora összetartása volt, hogy úgy álltak a kerekek, mint a sielők, hóekében. Még mielőtt nekiálltam volna valami baromságot csinálni, (nekiesni, mint süket borjú az anyajának) telefonos segítséget kértem, felhívtam Schlosser Zolit, aki több hidat keskenyített, mint én életemben láttam beszerelve. Elmondta, hogy hol vágjak és mit és megcsináltam. Két-két centit vettem le az összekötőkből és így tökéletesen, szinte azonosan állnak a menetkilógások, mint a gyári esetében. Kb-ra belőttem az összetartást és éppenhogy meghúztam a csavarokat, hogy el tudjak majd menni futóműveshez.
Igazán ez a futómű okoskodás nem az én kedvencem, nem szeretem a gömbfejkinyomót, a koronás anyát, én a motorokat szeretem, de hát ez is része a Projektnek, így nagy P-vel.
Összeségében azt hiszem jól sikerült.
Ahogy néztem még fél-fél centit lehetne keskenyíteni oldalanként, tehát kijönne a 7 cm és akkor a kasztni megálljt parancsolna a lengécsillapító toronynak. Nekem nem is volt célom tovább keskenyíteni, mert nagyjából gyári kinézetet akarok, de az ültetőcsonk szélesít, a tárcsafék is szélesít...én meg keskenyítek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése