2010. március 26., péntek

Az XXL-es szopóálarc
















Nekikezdtem a blokk megmunkálásának, hogy a 82-es főtengely elférjen, el tudjon forogni. Mint az ismeretes, olyan hajtórudakat vettem, ami a 3. Világ éves költségvetésével vetekszik árban, a célja azon túl, hogy erős legyen még az is volt, hogy keveset kelljen kifaragni az elfordulásukhoz. Nos, ez így is van, keveset kell faragni, tehát az ember nekiállhat pisztolyfúró és marófej kombóval. A tatár nem sürget, majd lesz valami, ha kell, az ember 2-3 mm-t kirág egy AS41-es blokkból, nem a világ. Álljunk neki.
Mivel a 3 marókésemből az egyik homlokmaró, a másik kettő meg 4 élű 13-as szárú, kobalt élű maró, ezzel kezdtem. Kb. 3 perc alatt kiderült, hogy ez a kés teljességel alkalmatlan erre a melóra, mert maximális fordulaton is rezeg, mint az állat (milyen állat rezeg?) és a korszerű hobbyfúróm gyorstokmányát 10 mp-enként kilazítja. 4 óra hosszáig martam, nyomtam és reszeltem a blokkot, ez idő alatt a gyorstokmány egymilliószor kilazult, egymilliószor húztam vissza, álltam meg, vettem le a munkavédelmi szemüveget, a kesztyűt, meghúz, majd 10 mp munka után megint kilazul. Már nem új a fúró, meg ez a négyélű kést egyszerűen nem erre van, a rezgés kilazítja a kissé kopott tokmányt. Kis köszörű nem viszi, egy pillanat alatt eltömődik, akármivel kenem vagy locsolom (szappan, szilikon, fúró, üregelő spray, WD40, Motorex Joker, motor olaj, talán rá kellett volna pisálni, vagy sz*rni).
A tanulság persze megvan: megfelelő szerszámmal kell dolgozni, jó szerszámmal fele munka.
Azért meglett a dolog, még nem finiseltem, de a tengely hiba nélkül elforog.
A felületeket szépen elsimítom majd csiszoló koronggal, hogy ne legyen feszültség gyűjtő pont és ne legyen csúnya, amikor majd egyszer valaki szétszedi a motor, nehogy azt mondja, hogy "ez meg hogy néz ki vazzeg!?"





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése