2010. március 22., hétfő

Az állvány elkészült. A gép forog az alkotó az meg az is.




Már régen tervezgettem, hogy csinálok egy olyan motortartó állványt, amin be lehet indítani a motort, kicsit lehet járatni, mielőtt bekerül autóba. Az első (5-10 perc utáni) olajcsere kényelmesebb, mindent jól be lehet állítani (duplakarbi!!!), és szépen az első melegedések utáni szelephézagot is kényelmes ellenőrizni.


Valójában kapni is lehet ilyen állványt az USA-ban, de inkább megcsináltam. Egy váltót vágtam széz hozzá és a váltó harangját rögzítettük fel az állványra. Megint köszönettel tartozom az ócsai KTM-es srácoknak, akik az elképzelésemet megvalósították, adaptert hegesztettek, stb.


Az állványon van egy indítómotor, van egy kapcsoló (gyújtást ad) egy nyomógomb (indítógomb) és egy visszajelző olajnyomásnak. benzint vagy ejtőtankból vagy az AC-vel szivatva kap. A tápáram bikakábellel, ez a legegyszerűbb megoldás, mert úgysem teszek rá egy akkut állandóra. Ezt meg rácsiptetem akármire, másik akkura, másik autóra, stb.
Az állványon nem csak motort lehet szerelni, hanem váltót is, ez nagyon jó, mert a váltó elég problémás állat, mocskos, olajos és nehéz befogni, rögzíteni. Ehhez a váltóharanghoz két hosszú acélcsavar segítségével a váltó is hozzáfogható, forgatható, akár olajleengedésről van szó, akár teljes szét borításról, a fogaskerékház (gear housing) kinyomásáig simán lehet állványon csinálni, utána meg már a váltó a két tengellyel az asztalon is javítható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése