2011. január 4., kedd

A motor összerakása megkezdődött






Tanulva az eddigi hibákból, több oldalnyi internetes anyagot átolvasva, konzultálva több amerikai motorépítővel, a motor összeszerelése megkezdődött. Legutóbb a www.joegibbsracing.com oldalán olvastam a cink adalékok fontosságáról a vezérlés alkatrészeinek kenésében, kezdem valóban azt hinni, hogy igazuk van. Az "új" motoromat (hiszen újak a csapágyak, újak a tőkék és új a vezérműtengely is) mindenképpen cink tartalmú olajjal járatom be, valószínűleg adalék formájában teszek (K2 Doctor Car Spec) hozzá ZDDP adalékot. Az összeszereléshez Joe Gibbs Driven pasztát használtam, ez is speciális kopásgátló adalékokkal van ellátva, kimondottan a tengely és a tőkék számára készült. Olyan állagú, mint egy nagyon sűrű méz, nagyon ragacsos.
Érdekes a tömeg mérések is, Scat 75 g ProRace tőke 78 g-os, a Carrillo hajtórúd pedig 470g-os, a gyári hajtórúd pedig 600 g (barna színkódos), de a fehét kódos 595g. Több, mint fél kilogram.
A tőkéket és a tengelyt (mindkettő Scat) megpolíroztam, így felületi minőségük is azonos, nem csak keménységük. A bejáratáskori kopások egyik okozója az eltérő felületi minőségű alkatrészek érintkezése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése