2010. december 8., szerda

A motor megint darabokban...















Ismét járattam a motort kb. fél órát és a szelephézagok megint megnőttek, kopogni kezdett. Gyanús volt továbbá az is, hogy a szelepfedél belsején olyan fémpor volt (kopadék, spén), amit a mágnes összeszedett, tehát valami vas alkatrészből. Nem gondoltam, hogy a hengerfalról jött, mert az már be van járatva, ment vagy 7000 km-t.

Leengedtem az olajat, megnézni mi van ott. Sajnos sejtésem bejött, a tőkék koptak el, ettől nőtt a szelephézag folyamatosan, ráadásul a fémszita alatt megtaláltam az egyik tőke karima darabját is, tehát nem csak kopott, hanem el is tört legalább egy, de inkább több.

Tudtam én is, hogy a Scat-nak volt egy rossz tőke sorozata kb 5-6 évvel ezelőtt, elkézelhető, hogy ezek is abból a sorozatból származtak? Ezekre a pittinges kipattogzás volt jellemző, talán a felület volt túl kemény. Ha szétszedem a blokkot többet fogok látni. Addig is megkérdezem a hengerfej gyártóját, hogy milyen tőkét javasol a dupla rugóhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése