2010. december 6., hétfő

Vezérlés, immáron sokadszor.





A himba geometria beállítása után a motort megint járatni kezdtem. Most kb. 20 perc járatás után kezdett kopogni, tipikusan a már jól megismert szelephézag hang, azonban most nem csattogva, csak jellegzetesen kopogva. Ismét beállítottam, majd megint kopogni kezdett.
Ez így nem normális, meg kellett nézzem, hogy mi okozza a 0.08-0.1 mm-es hézag 0.15-0.20-re változását.
Levettem a himbasort, azonnal észrevettem azt is, hogy a nyomórudak az 1.25-ös himbákkal érintik a nyomórúd csövek kissé visszaperemezett részét, ezt egy használaton kívül nyomórúddal kicsit meggörbítettem, így adva utat a nyomórúdnak.

A nyomórudakat jobban megvizsgálva azt is észrevettem, hogy a himbában kiképzett félgömb részem a nyomórúd csak kis felületen érintkezik, ezt a barnított nyomórúdon és a himba mélyítésén is jól látszott. Az ok is nyilvánvaló: a nyomórúd furatának elkészítésekor a nyoórúd acél vége kicsit deformálódott (sorjásodott?) így csak az érintkezik a kiképzett félgömb mélyedésben a himbával. Ez azon túl, hogy így nem tartós, elkopik, azt is eredményezi, hogy az nyomórúdon feljövő olaj nem jut be maradéktalanul a himbába, hanem ezen a "tömítetlenségen" kicsepeg.
A szelepvégeken egyébként nagyon jól látszik, hogy a geometria jó, az állítócsavar síkolt gömbje (swivel feet) pontosan a szelep középvonalára szimmetrikusan söpör végig.

A nyomórudak végét nagyon finoman megköszörültem, levettem a sorját, összeraktam...de már ismét indítani nem volt időm.

Szerencse, hogy kint a motor állványon, így könnyű tesztelni, diagnosztizálni, kicsit nagyobb elszántság kellene a helyén a Supercom kipufogó minduntalan leakasztásához, szelepállításnál...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése