2010. december 13., hétfő

Az igazság pillanata....











Szétnyitottam a blokkot. Arcüreg gyulladásom van, de nem bírtam ki, hogy ne legyek a műhelyben. A kép sokkoló volt, az anyagi kár jelentős.
A felszívott spén miatt az olajpumpa cserés, a vezérműtengely 1-3 hengeréhez tartozó vezérműbütyökből 1.3 mm lekopott, ezekhez a hengerekhez tartozó szeleptőkék kalapja pedig teljesen elvékonyodott és letört. A megmaradt rész pedig totálisan kagylósra kopott, kb 2 mm mély kagyló alakú bemélyedés van benne.
Érdekes módon a 2-4 hengerhez tartozó bütykök és szelepemelők teljesen tökéletesen, szemmel látható a használat nyoma rajtuk, azonban a kopás nem mérhető és nem is tapintható rajta.
Ha diszkutáljuk az eseményeket, kizárhatjuk, hogy az olaj miatt történt. Én azt gondolom, hogy nem is tőke hiba vagy gyengeség volt, hiszen akkor a másikokon is kellene látszódni valaminek. Véleményem szerint ez a Scat C45-ös tengely hőkezelése volt hibás a tengely vége felé (azt hiszem betétben edzik, indukcióval), ezt egy anyagvizsgálat megmondaná. A nem túl kemény anyag felülete egyenetlenre kopott és az egyenetlen felület megette a tőkét. A bütyökprofil matt és porózus, lesimított pittinges kopás látható rajta. Mindez 2 óra alacsony és közepes fordulaton járatás alatt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése