2011. június 4., szombat

Hogyan tovább?

Az embert különféle ingerek érik. Vezet erős autókat, meghallgatja barátok véleményét, 1000 képet megnéz a theSamba-n és végül nem azt csinálja, ami neki tetszik, hanem azt, ami másoknak.
Ilyenkor van szükség arra, hogy elvonuljunk, vegyünk egy üres lapot és leírjuk, hogy mi fontos nekünk egy autóban, hogyan autózunk és mik voltak azok a tulajdonságok, amelyek korábban, egy-egy másik hobbiautóban nagyon tetszettek. Az is fontos, hogy megtaláljuk azt a pár dolgot, ami számunkra egy autót szerethetővé tesz. Különbözőek vagyunk, van akinek az már pontosan elég, hogy 13 mp alatt megteszi a negyedmérföldet, van akinek az elég, hogy nemzetközi fórumokon és kiállításokon is elismerően szólnak az autójáról vagy kupát vihet haza valamilyen kategóriában minden hazai találkozóról, ahol benevez egy versenybe. Van akinek meg mind kell. ;-) Na az sajnos nem én leszek, nekem le kell faragni az igényekből.
Ha visszatekintek a piros oettinger koncepcióra, akkor elmondhatom, hogy az autó csúcspontját a 85 lóerős, két szimpla solex karburátorral szerelt változatban érte el. Relatíve gyors volt, keveset fogyasztott és nagyon használható volt. Voltam vele Spa-ban, itthon sok találkozón, megbízható, élvezetes és tökéletes volt. Az új hengerfejekkel és új motorkoncepcióval nem volt ideje kiforrni, de ebből is lehet még jó autó, a jelek biztatóak voltak.
Látszott, ami nekem a fontos a :
- használhatóság
- (relatíve) takarékosság
- jó vezethetőség, kezelhetőség
- biztonság (fékek)

Első felindulásomban arra gondoltam, hogy egy félig verseny koncepciót, egy RS modellt csinálok a 03-asból, a 150 lovas motor és a váltó, fékek ehhez tökéletesek lettek volna. Megvettem a 17"-os Porsche kerekeket, fejben összeállt, de jöttek a problémák. A hátsó felni nem fér a sárvédő alá. Megoldás persze ezer van, szélesített sárvédők (csúnya!), futóműgeometria elállítása (kezelhetőség?) vagy feszített gumi használata (csúnya és kezelhetőség?) ráadásul szinte mind korlátozná a használhatóságot is.
Kész, felnik balra el, másik felni kell.
A kompromisszum a 16"-os felni, ebbe még belefér a nagy álmom a 4 dugattyús brembo fék is nagyon jó kompromisszumm lehet a lufigumi és a nagyon peres gumi között. Ebben van egy 993-as Cup felninek mondott 16"-os, amelynek ET70-es mérete hátul lehetővé teszi a Porsche agy és a felni használatát úgy, hogy a futóműgeometria (kerékdőlés!) gyári maradhat, gyári sárvédő alatt. És nem kell nagyon széles gumi sem, így az egyenesfutás a nyomvájús magyar utakon is relatíve jó maradhat.
Úgyhogy a 16"-os kerékkel már az RS koncepció kicsit GT-sedett, úgyhogy az új irány a VW1303 GTS, kicsit a kései 70-es évek stílusában, de nem kizárólagosan.
Ezüst 16"-os Porsche felnik, gyári díszlécek, gyári tükrök, gyári lámpakeretek, gyári lámpák és sárvédők. Kicsit ülteteve, Porsche fékek, az ismert motor és váltó.
Belsejében bőr sportülések (modernebb fajta), bőr sportkormány (legalább 350 mm, talán nardi), VDO kiegészítő műszerek, fordulatszámmérő - ez utóbbiban ragaszkodom az Autometerhez, de alulra teszem azt is.
A 17"-os felni nagyon tetszett volna, de olyan kompromisszumok árán, amelyeket nem tudtam bevállalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése