2010. november 12., péntek

...és a motor beindult!











Egy statikus gyújtás állítás után, valamint egy másfél órás szopás után a fos kínai bikakábellel végre hajtotta az indítómotor a motort az állványon és könnyedén beindult. A benzin egy ásványvizes ejtőpalackból folyt, kicsit veszélyes megoldás, de ez volt kéznél. Ugyanis nincs mechanikus AC a motoron, mert elektronikus lesz, de az autóban.

Az AC-t lezáró vason van egy 8-as furat, lökte ki rajta az olajat, úgyhogy nagyon nem forgattam, de éreztem, hogy ez a motor szeret majd forogni és tud is majd.

A szinkront finomítottam és leállt az egyes henger. Kicsit megijedtem, de semmi gáz, csak a CO csavar volt becsavarva koppig, kicsavartam és beállt a szép alapjárat, megint szinkron és finomítás a csavarokon, most pöccre indul és szépen ketyeg.
A csövek szépen meglilultak,. mint az Akrapovic a krossz motorokon.
Az erős szeleprugók miatt a vezérlésnek van egy hangja, de nem bánom, amikor bent lesz az autóban akkor szebb hangja lesz, a kipufogó pedig csodálatosan szól, mint egy gyári sportkocsinak a 70-es évekből, nem hangos, nem tolakodó, de van hangja, nem euro4-es szuszogás.
A karbi kicsit durrrogott az átmeneti tartományban, talán későn és vékonyan lép be a teljesítményrendszer, ezt még finomítani kell, de hatékonyan csak terhelés alatt lehet. Összeségében jobb ezzel a 3.5-ös aux venturival, mint gondoltam. Fordulatot veszi, nem torpan, kicsit tartott gázon 2000 fordulat környékén tüsszög.

Elégedett vagyok, ennél az első indítások ritkán szoktak jobbak lenni, ment a motor egy órát és egy kis olajfolyás volt a lendkerék alól. Vagy bekopik a szimmering, vagy leveszem ismét a lendkereket, megküzdve a Loctite 2701-essel és a közel 500 Nm nyomatékkal...és megnézem van-e valami gáz, teszek egy új szimmeringet.


Holnap (?) cserélek olajat (10W40-es Agip volt benne), állítok szelephézagot és járatom tovább, allványom, majd egy 3 óra járatás után megint szelephézag és bekerül az autóba. Az si lehet, hogy már a jövő héten, noha a karterszellőző dobozt még fel kell szerelnek, AC fedélt megcsinálni, szelepfedélen szellőzőt vágni...és kitalálni, hogy az oljacsövek hogy bújjanak ki a CSP Supercomp kipufogó tekergő csövei közül. Nincs ennél szebb feladat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése