2010. szeptember 12., vasárnap

Váltóláz 3 és a motor

Sajnos egy csalás áldozata lettem, ugyanis az itthon kb. egy éve fekvő hosszúváltóm, amit egy munkáért kaptam nem csak rövid, hanem az egész egy összehányt, kopott szar, csak átverésnek rakták össze, gyakorlatilag használjhatatlan. Időközben az én jó kis 0.82-es negyedikes váltómat eladtam, úgyhogy két szék között a pad alá estem.
Bozai Lacitól veszek egy igazi hosszúváltót és azt építem az új koncepciójú motoromhoz.
Ehhez már meg is van az olajos ház, egy 1974-es spar váltója, ami szintén már volt szétszedve, de eddig úgy látszik, hogy aki szétszedte az valamit értett hozzá, mert pl, a kis oldalfedél szépen ki volt hézagolva papíralátétekkel, ahogy azt kell. A féltengelyek is szépek, nem kopottak a diffi poharak sem, úgyhogy az előjelek jók. Ha a diffi oldalirányú hézagolása is gyári, akkor nyert ügyem van, mert a többi nem kell, az majd jön az AT-s váltóból, meg innen onnan, ez egyelőre titok...

A motor már majdnem összeállt elméletileg, egy Csillag féle rudazat hiányzik, acél nyomórudak és levegőszűrők. A kipufogót megrendeltem, már ki is fizettem :-(, CSP Super Competition, komplett rozsdamentes acél rendszer. Remélem ez azért bírni fogja egy darabig és elégedett leszek vele.
A jövő héten kiveszem a motort és megkezdem az átépítést. Ez a motor semmit nem ment olajszűrő nélkül, érdekes lesz megnézni a csapágyak állapotát 7000 km után. Bekerül a Scat C45-ös tengely, nyomóruddal és felkerülnek a Steve Tims Stage2-es hengerfejek.

Mondjuk most a váltót csinálom, tehát a sorrend: motor ki, váltó ki, másik váltó össze, másik váltó be, motor szét, motor össze, motor állványra, motor kis járatás, beállítás, motor be, nagyjából beállítás, bejáratás, beállítás és fékpad majd pontos beállítás, ismét fékpad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése