2010. szeptember 24., péntek

A projekt elkezdődött.
















Tegnap kivettem a motort, ma pedig a váltót.

Amikor a kislányom hátrajött a műhelybe, ránézett az autóra, "dudu" mondta és sírni kezdett. Kicsit reménytelennek látta helyzetet.
Én szerencsére nem annyira. Összeraktam az új hosszúváltót, amelyik jobban fog illeszkedi a motorhoz. Ez valójában kicsit rövidebb, mint ami most benne van, mert rá kellett jönnöm, hogy az esetek nagyrészében nem utazom 140-nel autópályán, mert nincs kivel. ;-) Ha túrázni megyek akkor sem nyomom neki annyira, ha meg mással megyek, akkor kisebb a tempó.
Persze nagyon jó volt a hosszú váltó, mert 100-110 között halkan suhant a gép, ez is jó lesz.
A tervek szerint a motor maximális teljesítménye 6000 körül lesz, akkor ez a váltó is 180 felett fog menni, ha bírja majd a motor. Szóval ez nem egy overdrive, hanem egy sportos váltó lesz, ahogy az egy jó GT-hez illik.

A váltó kiszerelésénél leengedtem az olajat belőle, ebben az olajban kb. 5000 km volt, és szinte darabokból összerakott váltó volt. Ehhez képest a leeresztő mágnesen szinte nem volt kopadék, fémspén. Jól sikerült a diffi illesztése. Alapvetően nagyon utálom a váltó szerelését és tudom,. hogy sokan csak összedobják, de én állandóan belebonyolódok a hézagolgatásba.
A másik pedig a költség. Sok kis majomság, és a végén összejön a nagy összeg. Az új csapágyak, a hézagoló papíralátétek a kis fedél alá (600-850 Ft/db és kell minimum 4), a legyártott lemez hézagolók a diffi házhoz, ugyanezt játszottam a másik váltómmal is...és nem lehet eladni annyiért, amennyibe belekerül. (Milyen meglepő...!)
Újak a kiemelő villa perselyei, újra van a tengely polírozva, hogy jobban csússzon, újra tömítve, kapcsolórúd szimmering és nyelestengely szimmering kicserélve, indítómotor persely új, összes csavar horganyzott, de eredeti német
A motor már asztalon van, de a váltót akarom először berakni. A kiegészítő olajhűtő, az érzékelőkhöz menő plusz vezetékek nem könnyítuk meg a váltó ki és berakását, nincs hely, minden útban van. Nagy igazság, hogy minden tuning csak nehezíti a motor szerelését és karbantartását. Jó példa erre a gyertyacsere, ami sima F-es motoron még úgy, ahogy, a duplaszívósokon már kicsit bajos, tuning de egytorkú karbivan még esetleg megoldható a karbi leszedése nélkül, de weberekkel már esélytelen. Mindent meg kell bontani, légszűrő, rudazat...
Haladok, tervek szerint, de még pénz is kell.
Kicsit segít majd az ebből eladott alkatrészek, de még ezen felül is.
Egyébként megvan a CSP Supercompetition kipufogó is. Csodálatos.
Mindenről beszámolok, folyamatosan írom a blogot, akit érdekel követketi. Izgalmas lesz, ha a motor nyitom szét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése