2010. május 25., kedd

Megint kint a váltó - Kiskunlacháza over :-(







Pontosan ma 14 óráig rendben haladt minden, bent volt az új (épített, hosszúváltó 4.125 és 0.82) az autóban amikor feltöltöttem olajjal. Paff, az egyik difi oldal folyni kezdett, szinte folyamatosan, vékony sugárban, a lemez mögül, amire a gumi csatlakozik a lengőtengelyes megoldásnál. Gyorsan felmértem a bajt és láttam , hogy ezt nem lehet ambulánsan megoldani, ennek be kell feküdni a kórházba, azazhogy a műtőasztalra, a váltó kijön.

Ezzel egyidejűleg a kiskunlacházi tervek füstbe mentek, hiszen ezzel akkora csúszát szedek össze, hogy valóban félkészen, kapkodva tudna összeállni (vagy úgy sem) és egy nap minimum kell járatni és az esetleges bajokat orvosolni. Ki kell venni a váltót, megoldani a szivárgást és ha már kint van, akkor megnézem, hogy az egyik féltengely miért szorul. Nos azért, mert az egyik fulcrum lemez valahogy befeszült és a sarka letörött... ;-((( Ez az a félhenger, amihez a féltengely T része csatlakozik a difiben. Fogalmam sincs, hogy az hogy tudott befeszülni, meg letörni belőle egy kb. 1 mm-es kis sarok, de végülis jó, hogy észrevettem, mert nem hasznos egy kis sétáló acéldarab a váltóban... Ez azt jelenti, hogy a difit ki kell venni, ismét hézagolni, fedeleket betömíteni, stb. Ez egy kemény fél napos munka, de inkább egy teljes nap.

Mellesleg a szivárgás egy felületi egyenetlenség miatt volt, az oldalfedél oxidációja miatt lett egy kis folytonossági hiány, ahová a fedél csavarjait meghúzva a lemez fedél belegörbült és deformálódott, majd folyatta az olajat. 0.5 mm-ről beszélünk.

Most az van, hogy kint a váltó, szét van szedve és egy másik, újabb, 8 fogas bolygókerekes difi kerül bele, természetesen kihézagolva. A régi az 11 fogas, kisebb fogak. És majdnem új, brazil, erősebb oldalfedelek.
A motor pedig állványon várja, hogy rákerüljenek az olajcsövek, gyújtás és indítódjon. ;-)
Várok még egy csatlakozót és egy olajcsövet, de anélkül (olajhűtő) a próbaüzem már mehetne. Sajnos valami vírusos szart is összeszedtem, gyenge vagyok, mint a tavaszi légy, alig bírtam a váltót felemelni a földről és izzadok, mint a kutya.


Sok jó hírem nincs. A műhelyben hadiállapot, minden szétdobálva, padlón olaj, mint a McDonaldsban. Munka van, rendrakás nincs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése