2010. február 21., vasárnap

Motor kosárban....

Nagyon utálom, amikor úgy hoznak ide motort, hogy minden meg van csinálva, vonalba van fúrva, új csapágyak, csak össze kell rakni. Az a tapasztalatom, hogy nagyon kevés gépműhely tudja a bogárblokkot tisztességesen vonalba fúrni és a csapágyfészkeket pontosan méretre készíteni.
Nem is szoktam iylet csinálni, azonban ma idehoztak egy ilyen blokkot, ismerős lévén nem utasíthattam vissza. Pedig azt kellett volna.
Amikor összehúztam a 6 nagy csavarral már éreztem, hogy valami nem jó, mert nem keményen felütköztek a csavarok és lekattant a nyomatékkulcs, hanem megszorult és még vagy fél fordulatot ment a kulcs, mire lekattant a 35 Nm... Ilyenkor nyomja be a csapágyakat a blokkba... Úgy is lett, úgy megszorult a főtengely, mint az állat, de éreztem, hogy a vezérműtengely is szorul, mert ahogy meghajtottam a főtengelyt azonnal előresiklott a ferde fogazású vezkerék miatt, de nem fordult....

Szétszedés, mérés. A vezérműtengely alapméretes, de a csapágyai egyes túlméretesek (!!!) azt hiszem még soha nem láttam túlméretes csapágyat, ez soha nem szokott elkopni, majdnem olajszint alatt forog. 0.25 mm-rel szűkebb a csapágy a tengelyhez. Bespájzolt tuti csapágyamat beletettem (az Oettingerre volt már bekészítve), összehúztam, de megint nem jó, szorul.
Megint szét, tömítőpaszta lemos, főcsapágyakat levettem (igen, igen a 3.-at is, lehúztam a vezkerék meghajtó fogaskereket!!!) és megnéztem, hogy hol szorul.
Persze két átellenes oldalon, tehát a vonalfúrás nem pontos a csapágyházhoz.... Nem ragozom, csiszolgatás, méregetés, majdnem 1 tizedet le kellett csalni a csapágyakból, hogy a fészkekben nem szoruljanak annyira, mert összehúzva a blokkfeleket megszorítják a főtengelyt.

Végül az eredmény kielégítő lett, én meg megint egy tanulsággal gazdagabb lettem: jó gépműhelybe kell a blokkot vinni és csak azt szabad elvállalni, amit ott csinálnak, belepróbálva a csapágyakat, megmérve...és ha kell, reklamálni még ott. Elment a délutánom vele, pedig vár itt még 2 másik blokk.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése