2010. augusztus 8., vasárnap

1.4 himbasor

Ma belepróbáltam az 1.4:1 áttételű himbasort a gyári 1.1:1-hez himbák helyére. Ugye a probléma az, hogy a hengerfej szelepmérete túl kicsi és ha a szelepemelés nem halad meg egy bizonyos mértéket, akkor magasabb emeléssel az áramlási ellenállás csökkenthető. A kérdés az volt, hogy a sima, kis 276-os Scat C25-ös tengely, a maga kis 0.39" emelésével emel-e akkorát, hogy további emelés már nem hozhat eredményt.
Betettem a kölcsönbe kapott himbasort (köszönöm Balage!!!), bemelegedés után azonnal észrevettem, hogy az alapjárat 100-zal alacsonyabb és a motor csúnyábban jár és zajosabb is. A szelephézagokat a megszokott 0.13 mm-re állítottam, a 0.13-as lap húzósan megy alá, akárcsak a gyári himbákkal. Picit megemeltem az alapjáratot, sajnos úgy sem jár szépen a motor, a gyári himbákkal szebben ment. Eddig 1:0 a GYÁRI javára.
A próbaúton az elforgásnál nem vettem észre nagy különbséget, most sem szalad bele a 6000-be ;-))), de talán egy kicsit jobban tol. A végsebesség teszt majd megmondja. Szóval, amikor az olaj stabilan és régebb óta 80 fokos volt, elnyomtam a gépnek és most is halálpontosan 174-nél állt meg a GPS, pontosan úgy, mint a gyári himbasorral, tehát nem forgatta tovább, ez 4900-as fordulat a hosszú (épített) váltómmal.
Azt hiszem alszom még rá egyet, de valószínűleg nem lesz 1.4-es himbasorom a motorban.
Ezt pedig már holnap (ha lesz időm) kiveszem és visszamegy a gyári.

A hengerfej csere lesz a megoldás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése