2010. május 8., szombat

Az Oettinger célegyenesbe fordul











Igen kéremszépen, a blokk hazakerült a gyöngyszórásról és összefűzésre került. Egyelőre a hengerfejek méga tuning műhelyben vannak, a csatornákat tisztítják és polírozzák, de a motor készül. A gyöngyszórás hatására a felület tsizte ezüst lett, mintha kályhaezüsttel (aka "cigánykróm") lenne lefújva, azonban ezt semmi nem mossa le, nagyon tiszta és szép. A szemcseszórás maradványainak eltávolításához sok munka és türelem kellett, minden járatot nagynyumású vízzel, féktisztítóval és 10 bar levegővel átfújtam, majd mindent kiszárítottam. Kizárt, hogy valami is benne maradt, természetesen a két olajszelepet is kivettem, és a full flow nyíláson is benyomattam mindent, vizet, étert (valójában izopropil alkohol-szerű a féktisztító) és nagy nyomású levegőt. Továbbá az összese menetet kitisztítottam, mert a szemcseszórás anyaga a menetekben alattomos módon megül.

Előszedtem a kadmiumozott csavaranyákat és töcsavarokat és becsavartam. Pontosan, tisztán akkurátusan. (kép)
Elkezdtem összefűzni a blokkot, azonban mielőtt a tömítőpasztával megkentem volna összehúztam próbaképpen. nehogy valami ne férjen el. A képenek látható, hogy a Scat C25-ös, eleve lemart, elvékonyított vezérműtengely mellett kb. 3 mm rés maradt, egy Engle tengelyt reszelni kellett volna, nem véletlenül lett ez a 276-os tengely.

Mindent szépen összeillesztettem és egybetettem a blokkot immáron a szokott Loctite 518-assal. Szeretem ezt az anaerob pasztát, kis illesztésekhez szerintem a legjobb.
Speciális, forgácsolt alu olajfedelem lesz, ahhoz hosszabb csavarok kellenek, így a gyári rövid csavarokat kicsavarva, hosszabb tőcsavarokat tettem a blokk aljába (kép), azokat pedig belülről lekontráztam, így egy fizikailag erős, de agyban gyenge napomon nem fogom kitépni a 8 Nm-rel meghúzandó fedél csavarokat.




Nagyon szép lett a blokk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése