2010. február 9., kedd

Egy kis kitérő - a futómű
















A bogár széria futóműve erős, 50 évet kibír, szinte tönkre sem lehet tenni. Viszont az autó inkább komfortos, mint sportos és végül, de nem utolsósorban: max 50 lóerőre méretezték, ez az autó meg 100 felett lesz.





Előre ültető tengelycsonk kerül, tárcsafékkel. Ahhoz azonban, hogy ezzel a kis módosítással gyári maradjon a nyomtáv, be kell keskenyíteni kb 5-6 cm-t az első hídból.





Nyilván a gyári, szinte rozsdamentes első hidamat nem fogom szétdarabolni, ezért vettem egy használt, de jó állapotú hidat és barátaimmal (http://www.ktm-ocsa.hu/) nekifogtunk a szisztematikus első hídtest gyilkolásnak. Ha kész lesz, csak egyszerűen aláteszem, és kész. Ez a terv, a valóság meg egy másik dolog lesz, mint általában ahogy az szokott lenni.





Norbi barátom Ócsán nem kispályás. Minden munkája preciz és átgondolt, ami magával vonzza, hogy nem 2 óra alatt keskenyítettük be a hidat, ahogy azt elgondoltam, hanem kettőtől 9-ig ott voltam, közben kint esett vagy 20 cm-es hó.





Mindent precizen kimértünk, berajzoltunk és adtunk neki a vágókoronngal, majd MIG-gel összehegesztettük. A varrat annyira szép lett, hogy esténként azt nézegetem elalvás előtt. Öröm ránézni egy iylen egyenletesen vitt, azonos vastagságú varratra...és szépen belenézve a csőbe belül is látni, hogy rendesen "átvitte" a vastag csövet a szépen előkészített gyöknek köszönhetően.
Bozai Lacikától veszek egy komplett első tárcsafék készletet, kicserélem a gömfejek közül a két alsót, lefestem a hídtestet, összepattintom és kész, alányomom. Egyszerű, mi. Hát lóf@szt, lesz vele szopás rendesen, de még nem járunk ott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése