2010. február 8., hétfő

Bevezetés 2: Takarítás, tisztítás, helyrepofozás.

Nem kell megijedni, ez még mindig a bevezető, a hablaty. Ez szolgáltat keretet a történethez, a záróakkord (zárókeret) pedig az lesz, amikor a bolygókerék szétnyomja a difi oldalsó fedelet, mert nem kell azt megerősíteni, úgyis bírja.... ;-) "Üzemképtelen tuning dudukocsi eladó!"


Miután nézegettem pár napig az autót, észrevettem több problémát is, azontúl, hogy mind a 4 sárvédő fényezve volt, a bal első AS szabvány szerint. (gy.k.: Ahogy Sikerül...)
Belül lapátolni lehetett a koszt. Ez már nem piszok, nem por, ez igazi kosz. Egyébként, mindig érdekelt, hogy miért van az, pl. egyes hölgyek saját használatú autóinál, hogy a lakásra maximálisan pedánsak, portörlés, porszívózás, stb. az autójuk meg úgy néz ki kívül belül, mint a disznóól. Az esetleges kérdésre az a válasz (kedvencem:) "Az autó van értünk, nem mi az autóért!" Értem, mi csak a lakásért vagyunk, meg magunkért, az autó meg értünk. Esetleg az ebédlőasztal is értünk van és akkor nem kell elpakolni a kaját róla? Szóval a lustaságot nehéz megideologizálni hiba nélkül.
Így esett, hogy nekifogtam kitakarítani az autót, kiszedtem a gumiszőnyeget (alatta 50 filléres pénzérme, nem tegnap esett oda) körömkefével tisztítottam az ajtókárpitokat, volt vele meló rendesen, kettő napig csináltam , kivettem az üléseket, minden csodaszert fújva rájuk. Az eredmény szép lett, de az ülések még ma is foltosak, le kellene szedni a huzatot és kimosni, de a feszes visszaszerelés otthon nem megy, ahhoz kárpitos kell.

Kezdett tiszta lenni, az iszonyatos cigibűz is átalakult iszonyatos Domestos-szal kevert cigibűzzé. Sokkal jobb...

Az első lökös gyári volt ugyan, de megnyomtak vele valamit, és home-made javítást eszközöltek rajta cigánykrómmal (hőálló kályhaezüst). Nyilván nem hagyhattam úgy, új lökhárítót kapott, összes lökhárító tartó vas lehomokoltat, lefényez. Eredeti príma csavarokkal vissza, nem praktikeres ócska, lötyögős horganyzott csavarokkal. Ezek horgany nélkül is kevésbé oxidálodnak, mint a mai csavarok. (lásd még: "ezekben még volt anyag")

Lámpakeretek cseréje, merthogy kicsit megmakulásodott. A 25 év azért odatesz a Hella krómnak is...kapott új Hella kereteket....és vettem az ebay-en eredeti Hella H4-es lámpatesteket, amit a nagyon nagy tudású német f@sz egy újságlapba (Allemeigne Zeitung vagy mia lótüdő)) csomagolt és nem írta rá, hogy törékeny. Nyilván az egyik törötten érkezett. A feleslegesen elköltött pénz duplán fáj.

Ennyit az előkészítésről, nagyjából így áll most az autó, teljesen üzemképes, tökéletes, a leendő tuningmotorja meg körülötte hever, szó szerint és képletesen is.

De milyen motor legyen? Merüljünk alá, innen már nem játék az élet. A hülyék ne olvassák tovább!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése