2010. április 27., kedd

Még egy kép....


...a rendszámtartóról.
A blokk pedig már gyöngyszóráson van, a generátortalppal együtt.

Motortér szellőzés











Az 1200-es mexikóin a motortérnek nincs szellőzőrácsa, hiszen a kis motor egyrészt kevés hőt termel, másrészt a műanyag légszűrőház szívócsöve felülre van vezetve, ahol a friss levegő belépés van kialakítva. Ha nagyobb motort teszünk bele (már az AB-s 1300-asoknak is volt 2 rácsos fedelük), pláne ha direktszűrős duplakarbit, akkor mindenképpen javítani kell a gyári motortér szellőzést.
A zsanérok kitámasztását én nem szeretem, mert olyan az autó, mintha egy cserebogár nem csukná vissza a szárnyait és a kitint, nem akartam így megcsinálni.
Vettem egy 4 rácsos motortér fedelet (köszi Sompi!) és egy ötletet loptam a 2009-es Das DragDay-ről: a rendszám alá vágtak egy ablakot és a rendszámtáblát távtartókkal szerelték fel.

Ez jó ötletnek tűnt, meg is valósítottam.

A rendszám műanyag kerete alá pontosan bemértem egy 1-es lemezt merevítés gyanánt, 4 ponton kifúrtam a rendszámtartó kerettel együtt, majd 20-as rozsdamentes távtartó hengerekkel (csövekkel) és M6x40-es csavarokkal ráfogattam a kivágott 16x16-os ablak fölé. A keret alá szerelt lemez miatt a rendszám nagyon stabil, a 20-as távtartók nem feltűnőek és az ablak így plusz szellőzést biztosít a motornak.
Hiányzik még egy VW1300 felirat és egy Oettinger TSV felirat alá. De meglesz, nyugalom. ;-)




2010. április 26., hétfő

A full-flow olajrendszer alakul











A full flow olajrendszer, ahogy elnevezése is mutatja a fogaskerekes olajszivattyú által szállított olajmennyiséget teljes áramában átvezeti az olajszűrőn és az olajhűtőn. A szivattyúfedélen kilépve megy a szűrőhöz, olajtermosztáthoz, majd a hűtőhöz (ha 70 fok felett van) és visszalép a motorba a most kialakított helyen.
A visszavezetéshez egy M18-as menetű átvezetőt használtam, hidraulika boltban vásároltam (hikev.hu) és a blokkot megfúrtam, majd menetet metszettem bele.

A karternél további menetet metszettem az olajhőmérő számára, ez egy M10x1-es menet, pontosan, mint az olajnyomás jeladó gyári menete, ide egy Golf I GTi olajhőfok jeladója kerül, ami anno az MFA-nak adta a jelet.

A képek mindent elmondanak.

A következő a blokk gyönygszórása és elindul az összeépítés.

A Voks&Roll-ra jó lenne ha elkészülne legalább a motor, ha a váltó nem is. Nincs pihenés, zörögnek a kulcsok, karcol a csavarhúzó.
Ezzel egyidőben elkészült a rendszám alatt nyitott (szellőzős) 4 rácsos motorházfedelem, holnap talán felrakom. Ezt az ötletet a DDD 2009-es rendezvényén láttam és onnan loptam.
Stay tuned! ;-)

2010. április 3., szombat

Felnipróba - Porsche 914 Pedrini











A typ3-ról leszereltem a felniket és rápróbáltam a bogárra. Nekem nagyon tetszik, sajnos az alsó gömbfej beleér, arra megoldást kell találnom, talán egy másik, laposabb (gyári) gömbfej lesz a megoldás.

Íme pár kép.

Ha elkészül az Oettinger dekor, nagyon szép lesz a masina. Visszafogott, de értő embereknek sokat mondó, ez a cél.